A blog that talks about halal labels in Malaysian food and restaurants.

Tuesday, March 24, 2009

jalan-jalan cari makan situ sana sini...

### sedih ###

dimanakah aku mahu makan?
tertanya-tanya mahu mencari tempat makan yang HALAL lagi TOIYIBA....
aku terus mencari,mencari dan terus mencari kemanakah arah tuju yang harus aku tuju untuk mencari tempat persinggahan untuk mengisi perut ku yang sudah bersiap sedia menyanyi lagu keroncong.....argh!!!!sangat sedih mikir kerana aku lihat kiri dan kanan ku tiada sebuah restoran pun yang aku mahu singgah kerana aku tidak berkeyakinan untuk makan di situ....hukhukhuk!!!

aku terus mencari lagi sampai aku terjumpa satu tempat yang ramai orang berkunjung ke situ untuk menyantap makanan dengan penuh berselera serta tanpa ragu-ragu....aku kenal restoran-restoran itu kerana restoran itu sangatlah terkenal di Malaysia iaitu KFC, McDonald, Burger King, Starbucks, Pizza Hut
dan sebagainya....ish3!!!!boleh dikatakan kesemua restoran itu merupakan restoran yang di asaskan oleh mereka yang bukan islam dan yang paling penting ialah ia merupakan produk ISRAEL dan US. anda tahu apa itu? ya....apabila kita menggunakan produk keluaran ISRAEL dan US sudah tentu kita ini merupakan antara mereka yang menyokong penindasan terhadap umat islam di dunia terutamanya di PALESTIN....mahu tahu lagi, membeli produk US dan ISRAEL sama seperti kita menyokong kekejaman YAHUDI terhadap umat islam jadi kita harus BOIKOT.BOIKOT,BOIKOT semua itu....


aku teruskan bercerita.....(~_^)
sedang aku melihat karenah-karenah mereka makan,tiba-tiba aku terpandang sebuah restoran yang sejuk mata memandang dengan warna merah kesukaanku....


### senyum lebar ###

dalam hati aku berbisik wow!!!!wow!!!wow!!!
rupa-rupanya ada restoran di Malysia ini yang memang seratus peratus HALAL dan TANPA RAGU-RAGU aku melangkah kaki aku menuju ke arah restoran itu untuk mengisi perut aku yang semakin kuat keroncongnya.....

nak tahu tak.....???
restoran yang aku tujui itu adalah salah satu restoran yang dimiliki oleh seratus peratus orang islam, melayu, dan yang paling penting ialah ia keluaran bumiputera dan bukanlah produk US dan ISRAEL yang kita harus boikot!!!!

hahaha.....
seronok aku makan di restoran itu tanpa was-was....

pasti anda semua mahu tahu restoran apa yang aku enak menjamu selera itu kan...????
susah tentula RADIX FRIED CHICKEN(RFC).....tidak perlu lagi kita makan di KFC kerana di restoran ini ada menyediakan pelbagai makanan seperti selera yang ada di KFC....hakhakhak!!!!ayam gorengnye sangatla organik kerana ayam yang digunakan merupakan ayam organik…hihi….
jangan risau selepas ini pasti anda boleh merasai makanan yang ada di RFC kerana ia akan terus berkembang untuk membantu umat islam yang di tindas oleh YAHUDI.....

jadi sokonglah barangan keluaran MALAYSIA dan juga PRODUK MUSLIM YANG 100% HALAL....
jadi apa yang penting TERUSKAN MEMBOIKOT BARANGAN ISRAEL DAN US....
serta selamat menjamu selera di RFC....(^.^)








1 comment:

  1. Tapi RFC xde dekat muar lagi..uwaaa...moga RFC akn cpt berkembang. Dgr2 RFC nk bukak kt bangi...btul ke?

    ReplyDelete